Jumaat, 12 Jun 2009

Sepasang Mata Ayu Yang Sayu

Sepasang mata ayu yang sayu
Kerdip kilasnya bagai terperosok
Duka jauh di dasar hati
Bagai menanggung saratan beban
Tergalas berat di bahunya

Sepasang mata ayu yang sayu
Pandangannya menerobos jauh ke depan
Bagai lukanya tidak pernah mahu menyurut
Bagai deritanya tidak pernah
Mahu mengundur pergi

Sepasang mata ayu yang sayu
Tiada yang bisa mengerti gelodak rasanya
Tiada yang bisa memahami
Alun gundah perang tanding hatinya

Stesen berikutnya..Majid Jamek
Next Stesyen...Masjid Jamek
Nokia..connecting people.....

Sepasang mata ayu yang sayu
Jasadnya bergerak meminggir pergi
Sempat terlontar senyuman simpul
Ah, akukah yang tertunduk malu
Hanya memerhati jasadnya berlalu pergi
Ditelan pusuan gerak makhluk kota
Meninggalkan aku terpaku
Di bawa pergi gerabak
Ke destinasi selanjutnya

P/s: Ermm aku rasa dah hampir setahun segala nukilan ini bermain diminda terawang2 tanpa pelarasan. Hari nih setelah hampir setahun akhirnya aku berjaya meluahkannya. Tahniah aku. hu..huu (ilham ni datang waktu aku naik lrt dari ofis lama setiawangsa ke kl sentral waktu nak balik keje setelah memerhati seseorang. Inilah indahnya dunia penulisan permerhatian sekejap leh mendatangkan ilham berharga..syukur dengan bakat anugerah ilahi..)

1 ulasan: